השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם
חיים פכטר –  משרד עורכי דין

    תביעה לתאונת עבודה

    הגשת תביעה לתאונת עבודה

    תביעה לתאונת עבודה מוגשת כאשר אתם נפגעים במסגרת עבודתכם כשכירים. במקרה של תאונת עבודה, העובד יוכל להגיש תביעה לתאונת עבודה לביטוח לאומי לשם קבלת פיצויים, וכן למצות את כל הזכויות המגיעות לו מהביטוח הלאומי, כגון קביעת אחוזי נכות במידת הצורך, ועוד. כמו כן, במקרים מסוימים זכאי העובד לקבל פיצויים כספיים ממקום עבודתו דרך חברת הביטוח המבטחת את מקום עבודתו. על מנת לוודא האם אתם זכאים להגיש תביעה לביטוח הלאומי והאם מגיעים לכם פיצויים ממקומות רלוונטיים אלו, עליכם להסתייע בעורך דין מומחה ומומלץ לדיני עבודה ולתאונות עבודה. עורך הדין חיים פכטר מתמחה בתחום תאונות העבודה, סייע ברוב מומחיות בתיקים רבים ומורכבים בהצלחה מלאה והביא לפסקי דין משמעותיים ולתקדימים בתחום זה.

    מה חשוב לדעת לגבי הגשת תביעה לתאונת עבודה?

    ישנן מספר עובדות שעליכם לדעת לפני שתגישו תביעה לתאונת עבודה בביטוח הלאומי. על פי ההגדרה, בביטוח לאומי כל מי שנפגע במקום עבודתו בתאונת עבודה או מחלה הנובעת מעיסוקו של העובד במקום עבודתו, זכאי לגמלאות נפגעי עבודה. לשם כך, עליו להגיש תביעה לביטוח הלאומי. אך ישנם עוד כמה נושאים חשובים שיש לשים עליהם את הדעת, הקובעים באילו מקרים ובאילו תנאים יכול אדם להגיש תביעה לתאונת עבודה:

    • ישנה חשיבות מכרעת לזמן שחולף מהרגע שבו התרחשה תאונת העבודה ועד לזמן שבו תגישו את תביעתכם בבביטוח הלאומי בעניין תאונת העבודה. זאת, משום שחלה התיישנות של שנה מרגע הפגיעה כאשר מדובר בפגיעה גופנית, ואילו כאשר מדובר בפגיעת רכוש, ההתיישנות תחול רק לאחר 7 שנים.
    • לעתים, למרות שנפגעתם בדרככם אל מקום עבודתכם או בדרככם חזרה ממקום עבודתכם, לא תוכלו להיות מוכרים כנפגעי תאונת עבודה. כך למשל, כאשר העובד לא נסע ישירות אל מקום עבודתו או שלא חזר ישירות אל ביתו ממקום עבודתו. ישנם מקרים נוספים שבהם עובד לא יוכל להיות מוכר כנפגע עבודה. על מנת לערוך בחינה מעמיקה של המקרה הפרטני שלכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני עבודה ותאונות עבודה.
    • קיימים מקרים נוספים שבהם ייתכן שעובד יוכר כנפגע תאונת עבודה. כך לדוגמה, במקרים שבהם התפרצה מחלה אצל העובד כתוצאה מתפקידו במקום עבודתו, או שהוא עבר אירוע לבבי או אירוע מוחי במקום עבודתו.

    בכל מקרה, על העובד לבדוק יחד עם עורך דין לדיני עבודה האם במקרה הספציפי שלו הוא יוכל להיות מוכר כנפגע עבודה.

    סיכום דבר

    על מנת להגיש תביעה לתאונת עבודה כשכירים, עליכם לעמוד במספר קריטריונים. לא כל שכיר יכול לקבל פיצוי עבור פגיעתו. לשם כך, עליכם להיעזר בשרותיו של עורך דין בקיא, מנוסה, מקצועי ובעל ניסיון עשיר בתחום דיני עבודה ותאונות העבודה. אל תבזבזו זמן מיותר. חייגו כבר עכשיו למשרדו של עורך הדין חיים פכטר לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי בנושא.

    חיים פכטר - עורך דין דיני עבודה מומלץ

      צריך יעוץ מקצועי?

      השאירו פרטים פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      חיים פכטר - משרד עורכי דין

      השירותים שלנו

      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי